Award from the Z-Scale Magazine Trainini and forwarded to Noch Rokuhan Distributor for Europe. Hello Tony, We’ve got today the attached e-mail from Trainini’s chief editor and publisher Mr. Holger Späing. Trainini is an online Z scale magazine. they place the ROKUHAN track as the best new technical release in 2011 in Z-scale. We are proud to forward you this award and congratulate you. Jurgen, Noch GMBH &co KG Sehr geehrte Damen und =erren, morgen (Sonntag) erscheint die Januar-Ausgabe unseres Magazins, in der wir die Redaktionsentscheidungen zu unserem Prädikat „Neuerscheinungen des Jahres 2011“ verkünden werden. Ihr =aus darf sich gleich zwei Mal freuen: Zum einen zeichnen wir in der Kategorie Technik das Rokuhan-Gleissystem aus, dessen Vertrieb Sie übernommen haben. Wir =ürdigen in der Begründung auch explizit die Rolles Ihres Hauses. Dazu möchte =ch Sie bitten, weil mir ein direkter Kontakt zu Rokuhan bislang fehlt, Ihre Ansprechpartner dort von der Auszeichnung in Kenntnis zu setzen. Das =iegel der Auszeichnung sende ich für Werbezwecke auf Wunsch gern =u. Die wichtigere Auszeichnung für Noch ist sicher die =rst seit 2010 vergebene Auszeichnung für die Kategorie Gesamtwerk. Als =nlass haben wir Ihr Firmenjubiläum im Jahr, für das die Auszeichnung gilt, =enommen. In der Begründung zählen wir einige Stationen der Spurweite Z auf, die Noch =it Produkten wesentlich geprägt hat. Daran möchten wir erinnern, dies =ewusst machen und auf dem gewählten Wege unseren ausdrücklichen Dank =FCbermitteln. Ich hoffe, diese Auszeichnungen sind es wert, auch =on Ihrem Haus herausgestellt zu werden. Ich freue mich sehr, dass die Redaktionsentscheidungen so gefallen sind, dass ich Ihnen hiermit =erzlich gratulieren darf! Freundlich grüßt Sie Holger Späing Chefredakteur / =erausgeber Trainini®Praxismagazin für Spurweite Z kostenlos =nterhttp://www.trainini.de machine translation Dear Sir = Erren, tomorrow (Sunday) appears in the January issue of our magazine, which we will announce our decisions on the editorial title "releases of the year 2011". = From your allowed to look the same twice: First, we draw in the technology category of the Rokuhan-track system, whose sales have taken you. We = ürdigen in the explanatory memorandum explicitly the role of your house. This would = ch you ask me, because a direct contact to Rokuhan still missing, contact your contact person there for the award thereof. The = iegel I send the award for publicity purposes on request like u. = The more important distinction is still safe for the = rst since 2010 honor award for the category of complete works. As we have = nlass your anniversary in the year for which the award applies, = enommen. In the grounds we are counting on some stations the gauge Z, which has characterized it yet = products significantly. Remember we want to make this = ewusst and FCbermitteln to express our thanks to the chosen path =. I hope these awards are worth it, also turned out to be = on your house. I am very pleased that the editorial decisions are so pleased that I must congratulate you hereby = elcome! Friendly greets you Holger Späing Editor in Chief / = publisher Cheers Garth
Trainini is not the Washington Post, and I think that most people in Germany ordered some Rokuhan long time ago in Japan. So, the fresh news are already a little bit old, by the way. But good that they tried it out, finally also :question:
....well, Rokuhan sort of introduced Kato's alike track system into Z scale and I am waiting for the US-style roling stock... Missed oppertunity for Märklin to introduce Z-scale C-Gleis....? BTW the MTL track is the only which still has the American tie spacing...:thumbs_up:
Yes, congrats to Rokuhan indeed! Why Z scale was constrained by the Marklin track geometry for so long remains a mystery to me. Rokuhan has my heartfelt gratitude for so quickly and intuitively bringing their pioneering Z track to market. Sure, sectional track - let alone roadbed track - isn't everyone's cup of tea, but Kato's Unitrack did wonders for N, allowing newcomers and those with time and space constraints to create interesting layouts in all types of conditions. Z needed and Z deserved a comparable track system and if Rokuhan's products do for Z what Kato's Unitrack did for N (think worldwide market, not just US, because many Europeans and Japanese adore North American prototypes) then we will see more new rolling stock offerings than we ever would have otherwise - and faster too.